Бегущая строка

В бібліотеці діє Локальний центр громадянської освіти в рамках проекту "Інтеграція через діалог". Це програма освітньої, психологічної та інтеграційної допомоги дітям, які постраждали від воєнних дій на Сході України та анексії Криму.

середа, 11 червня 2014 р.

Добра чи зла чаклунка?

     
 
 
   Всім привіт! Днями, я відвідала кінотеатр і поспішаю поділитися з вами своїми враженнями. Цього разу мою увагу привернув фільм "Малефісента" або "Чаклунка".
    Який він світ казки? Всі пам'ятають з дитинства, казки, що читала мама на ніч, щира дитяча уява малювала кремезних велетнів, чарівних фей, прекрасних принців та романтичних принцес. Нас вчили, що добро і зло чітко розмежоване, немає альтернативи…Але якщо насправді історії, які описані в казках, неправдиві, злий насправді добрий, а добрий стає злим?
 Це питання напевно спало на думку студії «Дисней», яка певно вирішила нарешті відійти від своїх консервативних поглядів і шаблонів і запропонувала  глядачу свою версію казки «Спляча красуня».



Перевернувши казку з голови на ноги, сценаристи, вирішили зробити головною героїнею Малефісенту (вона ж Анжеліна Джолі), а не Сплячу красуню, яка тероризувала ціле королівство, в ориганільному Діснеєвському мультфільмі. Але часи диктують моду, і вуа-ля, погана чаклунка стає головним героєм фільму, всі вчинки, якої мають певну мотивацію, а не «я роблю зло, бо я зла». Джолі не просто зіграла роль чаклунки, вона прожила її, вона пропустила всі переживання крізь себе, і від того образ Малефісенти, ще більш неоднозначний.
Жебрак, від же король Стефан (актор Шарлто Коплі, що запам’ятався в ролі Вікуса Ван де Мерва з фільму «Район № 9»). Роль Стефана в вочевидь у цьому фільмі, бути поганим, від так в очах юних глядачів чарівна Малефісента і всі її дії стають автоматично виправданими – добра чаклунка, яка збилася зі шляху. Шарлто Коплі, по своєму прекрасний в ролі одержимого безумця, в його акторській грі переплелися всі спектри почуттів від любові до ненависті.
Ворон (Сем Райлі) – доповнив зловіщий образ чаклунки, але при цьому не став злим, його персонаж відтінив Малефісенту, і став її совістю, що час від часу прокидалася.
Аврора – вона ж Спляча красуня, вона ж Ель Фанінг – невдалий вибір на роль Сплячої красуні. Усміхатися без причини….це дуже дивно, і коли тридцять два зуба Ель Фаннінг,  з’являються кожні десять хвилин фільму, це починає дратувати. Невже Аврора повинна бути саме такою?
Феї. Три феї, що з’являються мало не на початку фільму, створені сценаристами, саме для того, щоб потішити дітей і протиставити своєю тупістю і комічністю персонажів до краси і розуму Малефісенти. Іншої користі від них у фільмі немає. Інші з казкові герої завдякі графіці і масштабним спецефектам, виглядали більш привабливо.
І нарешті принц  - (Брентон Туейтс), що мав поцілувати Сплячу красуню, цей персонаж, так розумію ввели в казку, тільки для того щоб показати, що справжня сила любові не між чоловіком і жінкою, а між мамою і дитиною. Так, як цей персонаж мені зовсім не запам'ятався.ю і виглдяав часом ще комічніше, ніж три феї. Отже, перемога фемінізму над традиційністю казки!
На завершення фільму прозвучала така знайома мелодія Lana Del Ray «Once Upon a dream», що огорнула заключні титри в шар загадкової казковості.

Моя оцінка 8/10, фільм, не дивлячись на недоліки слід подивитися, адже це перша сильна спроба «Діснею» відійти від власних шаблонів. 

Немає коментарів:

Дописати коментар