четвер, 13 лютого 2014 р.

У ФОКУСІ КІНОПРОЕКТОРА

     Напевно ви не раз чули таке прізвище, як Люм'єр! А може бути, ви ще й знаєте, що знаменитих Люм'єрів було двоє?
        13 лютого 1895 — брати Луї й Огюст Люм`єр створили перший кіноапарат-кінопроектор. Завдяки їх винаходу, ми маємо можливість дивитися свої улюблені фільми, але уявіть собі, щоб було якби цього винаходу не існувало?  Повернемося у минуле і побачимо очима сучасників, всю важливість даного відкриття!






     На момент створення першого справжнього кінопроектора, який би став чимось більшим, ніж просто фотографії або рухомі малюнки оптичного театру, розгорілася справжня гонка! І призом в цій гонці стала всесвітня слава і звання винахідників кінематографа і родоначальників кіноіндустрії та кінорежисури! Погодьтеся, звучить досить заманливо? Учасників цієї "божевільної гонки" було кілька - це Томас Едісон, Йосип Тимченко і брати Люм'єр. Ви вже знаєте, що "здобули перемогу" талановиті брати (чому і як це сталося, ми повідомимо вам трохи нижче), але також слід відзначити заслуги Томаса Едісона і Йосипа Тимченка.Томасу Едісону світ кіно зобов'язаний створенням кінестоскопа. Цей апарат був так влаштована, що «рухомі картинки», які він демонстрував, міг спостерігати тільки одна людина. Таких апаратів було випущено близько сотні. Також цей кінескоп мав параметри майбутнього обладнання братів Люм'єр. А ще саме Едісон поставив стандартну ширину плівки - 35 мм. Якби кіно пішло по шляху відео і телебачення з постійною зміною систем і форматів запису, його розвиток постійно б відкладалося і не було б таким успішним. У 1893 році український інженер Йосип Тимченко винаходить проектор для перегляду фільму. Прочитавши про розробки «живих картинок», він також включився в процес винаходу. До цих пір важко сказати, хто ж все-таки був "першим" в створенні кінопроектора, Люмьер або Тимченко, але на сьогоднішній день це вже не має значення, так як Тимченко спочатку не виділили кошти, щоб "дати винаходу життя". Брати Люм'єр разом зі своїм батьком були керівниками фабрики фотоматеріалів в Ліоні.Після багаторазових публічних сеансів які відбувалися починаючи з березня 1895 Люм'єр презентують «сінематограф», який став одночасно знімальним, проекційним і копіювальним апаратом. І цей апарат далеко перевершував всі раніше створені. Технічна досконалість апарату і сенсаційне зміст нових фільмів Люм'єра забезпечили їм воістину тріумфальний прийом.Після всього сказаного може створитися враження, що Люм'єри були якимись сіамськими близнюками і кожен крок по створенню і "розкручування" кінопроектора робили буквально одночасно! Поспішаємо вас завірити, що це було зовсім не так. У той час як Огюст Люм'єр виконував в основному роль організатора і менеджера, Луї більше займався технічною стороною кінематографа і винахідництвом. 

Луї й Огюст Люм`єр


         З 1898 Люм'єр займався тільки виробництвом кіноапаратури, кілька років потому він продав патенти, але продовжував свої досліди в області об'ємного і кольорового кіно. У Франції існує щорічна премія імені Луї Люм'єра за кращий документальний фільм.Тим часом десятки навчених операторів, поширювали апарат Люм'єра по всьому світу. Вони і створили популярність в більшій частині земної кулі слову «сінематограф» (або його похідним «сінема», «синьо», «кіно» і т. д.), що означає новий вид видовища. Всі хотіли подивитися на дивовижну новинку.Перший фільм братів Люм'єр «Вихід із заводу» носив майже рекламний характер. Два відомих і найбільш популярних фільму Луї Люм'єра - «Прибуття поїзда» та «Политий поливальник» - окреслюють шляхи подальшого розвитку кіно.Нескладно здогадатися, що у відрізку «Прибуття поїзда» "головним героєм" є потяг. Не просто потяг, а поїзд, що насувається прямо на глядача з загадковою глибини екрану. Можна сказати, що образ поїзда в підсумку став ключовим для всього кінематографа. Адже саме так, рівно як і справжній потяг, несподівано, швидко і гучно виникла така дивна штука, як кіно.

Кадр з першого фільму братів братів Люм`єр «Прибуття поїзда» 

Немає коментарів:

Дописати коментар